Wednesday, April 27, 2011

Reisipalavik 2

Nii, töö juures sain nn puhkuse sisse antud, st et kõik asjaosalised on teadlikud ja valmistuvad.
Ma ei ole 4a jooksul kordagi rohkem kui üle nädala eemal olnud ja siis ka iga kord võtab tükk aega, enne kui järje peale saad... Kuna meil suht väike kompanii kohalikus mõistes ( u 50 töötajat ) ja meil nn kokkuhoiupoliitika, siis on igaühel ülesandeid ja kohustusi mitmeid.
Kuna ilma minu allkirjata ei tule pea ükski asi uksest sisse ega lähe uksest välja, siis peab mind keegi asendama. Kes, ei teagi, sest ülemus mul kontoribeib, ja teised meie osakonnas ka.
Mu töö nõuab aga päev läbi ringi jooksmist ühest osakonnast teise ja tihti peab ka muud füüsilist tegema, näiteks raskeid kaste tõstma, kui sisu vajab inspekteerimist.
Aga noh, mul on ka õigus vahest pikemale puhkusele, aastas on meil ette nähtut 3 nädalat ja mina pole sugugi ainuke, kes välismaalane ja pikemaks ajaks kodumaale küll sõidab.
Kohvrid sain ka laenatud, ühe pean ehk veel juurde ostma. Samuti ostsin endale ära õhukese suvise vihmajope, olin nii uhke ja õnnelik, nagu ei tea, mis oleks ära ostnud. Siin elatud aastate jooksul ei ole sellist asja enne ostnud ja ise mõtlen, et miks. Sest kuigi enamasti kargad toast autosse ja siis jälle autost kas poodi või tööle, siis ikkagi kulub vahest ka ilmastikukindlam üleriie ära. Panin täna kohe selga, kui koju jõudsime, sest vihma tibutas ja läksin koeraga aeda. Meil on siin see kevad üldse olnud väga vihmane, lakkamatult sajab, lisaks metsikud äikesetormid, mis sellega kaasnevad, mujal möllavad ka tornaadod ja üleujutused. See tornaado häiresignaal on jube, seda lastakse vahest tundide kaupa ja nii kõvasti, et lööb kõrvad lukku.
Eks nad peavad seda laskma, nii igaks juhuks, sest linna sisse ei tohiks tornaado üldiselt tulla, vähemalt nii väitis mees. Meil polekski kuhugi minna, sest keldris meil uputab. Iga päev vähemalt 5 korda käin ja lükkan vett harjaga äravooluauku, kuid paari tunniga on jälle 3 sendine kiht vett tagasi imbunud. Varasemad aastad pole nii hull olnud, eks maja jääb aina vanemaks ja mees väitis, et vaja veepump panna. Naabrimees vist lubas aidata.
Panen täna Marleeni magama ja tema sättinud ennast tagurpidi, nii et jalad padjal ja pea jalutsis.
Siis mul tuli meelde, et ta just lõpetas Pipi Pikksuka lugemise, küll inglise keeles, aga talle väga meeldis. Nii ajas naeru peale. Lapsepõlveklassika jääb ikka samaks.
Aga jah, mul on hoopis teine mure või õigemini, vajaks nõu, et mida ja kuhu Eestis minna, ette võtta, kohad, kuhu tasuks kindlasti minna jne jne.
Selline tunne on, et tahaks minna igale poole, terve Eestimaa läbi sõita ja üle vaadata, ma olen ise Eestis ikka häbematult vähe ringi reisinud, st eks põhiliselt kooliekskurisoonide raames on käidud mööda muuseume ja mõisaid, kuid siis toona noorena ei osanud seda nagu nii hinnata.
Näiteks ma ei ole käinud kunagi Võrumaal ega isegi mitte Suurel Munamäel.
Samuti Ida-Virumaa ja Põhjarannik on suht avastamata. Saaremaal olen käinud ja sinna nii ei kipukski ega Pärnusse, seal vist suvel jube mass ka koos.
Tegelt aga kardan, et ma Tallinnast ja selle lähiümbrusest eriti kaugemale ei jõua...
Tahaks käia ära mingil kultuuriüritusel ( laulupeole ja õllekale minekud suht kohustuslikud, kuigi viimases ma nii kindel ei olegi enam ) nagu näiteks välikontsert või mõni suveetendus.
Selline tunne, et hangi endale reisikorraldaja, pole aimugi, mis kus, Eestis toimub, eks pean hakkama vaikselt uurima. Aga kui keegi oskab soovitada mõnda kohta, üritust, siis olen infost huvitatud.

4 comments:

  1. kuna suht kodune inimene, siis ei oska sulle nõu anda. me ju liigume ka nii vähe ringi. aga mul ikka väga väga hea meel, et sa saad lõ'puks korrakski tulla :)

    ReplyDelete
  2. Olen Sinu blogi vahel külastanud, kommenteerida pole tihanud :)
    Sinu võrumaa-jutt aga pani sõrmed käima, et soovitada võrratut puhkamis-ööbimiskohta otse Suure Munamäe külje all. Meie pere vaieldamatu lemmik - Vaskna turismitalu. Kontakte ja infot leiab netist. Ise igatsen väga sinna uuesti minna.
    Ja veel üks koht kus kindlasti ära käia tasub on Taevaskoda :)

    ReplyDelete
  3. Tanud Katrin!! Votame kindlasti kaalumise alla, yhe vaikse reisi tahaks kindlasti ette votta!!
    Jaana - ma ka ei usu siiani, et tulen, tundub taitsa utoopiline kohe :)

    ReplyDelete
  4. Muide seal Vasknas oleme meiegi käinud. Sinna sattusime juhuslikult, oli vaja ööbimis- ja söögipaika. hullult meeldis suhtumine. kuna kaardimakset teha ei saanud ja võrru paras maa, siis usaldati meid ja saime neile ylekande teha. aasta oli siis 2005, mario oli mul siis kõhus. Mehega oleme seda meelt, et kui peaks sinna kanti sattuma, siis kohe kindlasti kylastame seda kohta veel :)

    ReplyDelete